Tuesday, 2024-03-19, 5:23 AM
Welcome Guest | RSS

My site

DISEMINARE CURS LONDRA

 

 In  data de  28 martie am prezentat in cadrul colectivului de profesori, dar si al claselor a X-a A,a XI-a B, a XII-a C  ,dupa cum reiese si din procesul verbal existent in mapele personale  ,activitatile derulate  la  cursul  de formare profesionala din London UK in perioada   5 -11 Martie   in cadrul proiectului Erasmus +  2015 –RO 01- KA 101 -014661 .Programul s-a adresat atat cadrelor didactice cat si personalului din cadrul serviciului de asistenta educationala , avand ca scop imbunatatirea calitatii actului educational prin participarea la stagii de formare in alte tari.

   In  cadrul  cursului  desfasurat pe o perioada de cinci zile am participat la o serie de activitati  practice menite sa ne ajute sa identificam cu usurinta categoriile de persoane dezavantajate , printr- o serie de teste si exercitii de autocunoasterecare pot fi adaptate cerintelor si nevoilor institutiei noastre. 

In urma participarii la acest curs, se evidentiaza faptul ca profesorii trebuie sa creeze un mediu adecvat , care sa promoveze identitatea personala si colectiva a copilului prin intelegerea cauzelor si a surselor rasismului precum si modul  in care se manifesta in societate si efectele negative pe care le au asupra copilului.

Astfel am pus la dispozitia cadrelor didactice o serie de teste de autoreflectie si autocunoastere ,  prelucrate la curs , aceasta fiind prima conditie care trebuie indeplinita pentru a putea efectiv sa ajutam acesti tineri.

Dupa identificarea acestorgrupuri dezavantajate putem continua cu activitati de “confruntare cu prejudecatile si rasismul”si de solutionare a acestora . Aceste activitati se pot materializa sub forma jocuri didactice precum jocurile de rol ( le-am impartit participantilor ,dupa modelul invatat la curs , o serie de biletele care sa contina identitati /personajedezavantajate .

Acestia trebuie la randul lor sa identifice problemele cu care ar trebui sa se confrunte fiecare personaj si sa ofere eventuale solutii).

In urma confruntarii problemelor putem merge mai departe cu aplicarea unor strategii de comunicare la clasa, atat din perspectiva profesorului cat si din cea elevului. In acest sens putem organiza activitati pentru cadrele diadactice in care sa le prezentam modelele de comunicare (in) eficienta invatate in cadrul proiectului, urmand ca acestia sa puna in practica  la lectie.

Ceinseamna “Cooperative learning”?Definire concept siexemple de activitaticeimplicainvatareaprincooperare, darsidiferentadintre “group work” si “cooperative learning”. In cadrulproiectului un foarte mare accent s-a  puspeaceastaidee,  care va fi explicatasiexemplificatasicadrelordidactice. In acestscop am pregatit o serie de activitatisidemonstratii practice aplicabile la clasa.

II.

 In urma vizitei la Herbet Morrison Primary School, o scoala aflata la limita de zona centrala , in care populatia de englezi albi este de aproximativ 10 %, restul fiind format din imigranti din toate colturile Europeisi Asia si Africa am constatat o serie de lucrurice pot fi aplicate cu usurinta scolii noastre.

Vizita in aceastascoala nu a fost una intamplatoare ,deoarece populatia scolara este formata in mare parte din grupuri dezavantajate(elevi de culoare, din medii sociale diferite sau elevi cu dizabilitati).

Programul a constat in: vizitarea scolii si a spatiilor de predare , a bibliotecii, cantinei ,spatiilor de joaca si a salii de muzica. Dupa familiarizarea  cu scoala , ni s-a permis sa asistam la ore , astfel am putut intra in contact direct cu sistemul lor educational , cu elevii , dar si cu profesorii.

Impactul pe care aceasta vizita l-a avut,a fost in mare parte datorat faptului ca tot sistemul educational se bazeaza pe conceptul de cooperative learning ,  plecand de la aranjamentul salilor de clasa pana la atitudinea cadrelor didactice si a intregului personal . Atitudinea adoptata de catre toti este aceea de invatare prin cooperare :mobilierul era dispus astfel incat elevii sa poata sta fata in fata ; se lucra foarte mult pe grupe de lucru incurajandu-se spiritul de cooperaresi nu cel competitiv , egalitatea intre elevi fiind unul din aspectele cele mai importante in viziunea scolii .

De asemenea am observat existenta mai multor cadre didactice la ora, pentru a putea oferi sprijin tuturor elevilor ( insaacest aspect nu este momentan aplicabil si stemului nostru de invatamant) .

          Tot in spiritul invatarii prin cooperare se incuraja foarte mult“ vorbitul”  : Make noise. Noise is productive” , atitudine in general respinsa de majoritatea cadrelor diadactice din sistemul nostru educational, dar care in acesta scoala asigura totusi un proces educational de calitate, elevii fiind foarte relaxati , fiecare vorbind atat cat este necesar , fara a perturba bunul mers al lucrurilor.

          Un bun exemplu pentru acest concept l-am mai remarcat in sala de muzica a scolii , acolo unde era expusa o pictura foarte mare , realizata de elevii scolii prin  cooperare. Aceasta pictura reproducea la scara mare o alta , totul fiind realizat princooperare, elevii fiind nevoiti  sa se completeze , avand grija la imbinarea culorilor, la respectarea instructiunilor astfel incat sa se respecte cu fidelitate fiecare aspect al picturii originale. Acest proiect urmeza a fi pus in practica si de scoala noastra.

         De asemenea o mare importanta s-a dat si activitatilor de tip “Anti-Bullying” observand in salile de clasa si in sala de mesea afise, postere pentru promovarea unui ambient lipsit de discriminare . Activitati de genulacesta pot fi adaptate  cu usurintasi la noi in liceu ,iar in acest scop putem propune activitati de informare si de creere a unor afise impotriva hartuirii elevilor diferiti, de informare a elevilor cu privire la efectele negative pe care hartuirea de acest tip o poate avea.

In concluzie,  participarea noastra  la acest curs, ca reprezentanti ai Liceului Tehnologic Teodor Diamant,  ne-a oferit oportunităţi de a ne îmbunătăţi competenţele profesionale, de a intra în contact cu metodele creative şi inovatoare de predare, cu exemple de bune practici prin schimb de experienţă cu un furnizor de educaţie din străinătate şi cu participanţi din diferite culture.

Obiectivele pedagogice ale cursului au fost incitante şi s-au pliat perfect pe necesităţile noastre actuale de dezvoltare profesională şi personală.

 

 

 

 

Site menu
Login form
Search
Calendar
«  March 2024  »
SuMoTuWeThFrSa
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Site friends